سبد خرید

با بهترین منابع حقوق مدنی آزمون وکالت آشنا هستی؟

مطالبی که در این مقاله می خوانید:

مقدمه

اگر دانشجو رشته حقوق، فقه و مبانی حقوق اسلامی باشید، به احتمال زیاد یکی از دغدغه‌های اصلی شما قبولی در آزمون وکالت است. ما در این مقاله قصد داریم بهترین منابع حقوق مدنی آزمون وکالت را همراه با یک فیلم آموزشی چهار ساعته به شما معرفی کنیم، تا بتوانید با کمترین هزینه و در سریع‌ترین زمان، بهترین نتیجه را در این آزمون کسب کنید.

آزمون وکالت

مهم‌ترین ویژگی برای انتخاب منابع مناسب

زمانی که تصمیم می‌گیرید برای آزمون وکالت آماده شوید، با منابع بی‌شماری روبه‌رو می‌شوید و این موضوع می‌تواند باعث سردرگمی شما شود. اگر به ویژگی‌های یک منبع خوب توجه نکنید، به احتمال زیاد سراغ منابع نامناسب خواهید رفت. در نتیجه تلاش شما بی‌فایده خواهد بود و انرژی و زمانی که صرف کردید، هدر خواهد رفت.

از جمله مهم‌ترین ویژگی‌هایی که یک منبع خوب دارد، این است که مباحث را بسیار ساده، روان و طبقه‌بندی شده توضیح می‌دهد. همچنین دارای مثال‌های کاملاً ملموس باشد که به کمک آن‌ها شما بتوانید مفاهیم را به خوبی درک کنید و این مفاهیم در حافظه بلندمدت شما ثبت می‌شوند.

به این نکته مهم نیز توجه کنید، برای موفقیت در این آزمون باید هم سراغ کتاب‌های تشریحی مناسب بروید و هم از کتاب‌های تستی خوب کمک بگیرید. زیرا خواندن کتاب‌های تشریحی به شما کمک می‌کند مفاهیم را به خوبی یاد بگیرید؛ با زدن تست نیز می‌توانید به اشتباهات خود پی ببرید و برای تست‌زنی در آزمون اصلی آماده شوید.

اهمیت حقوق مدنی در آزمون وکالت

تا به اینجا درباره ویژگی‌های یک منبع مناسب برای آزمون وکالت صحبت کردیم، اما قبل از هر اقدامی شما ابتدا باید با دروس مورد نیاز برای این آزمون و اهمیت آن‌ها آشنا شوید تا بتوانید یک برنامه درست و اصولی برای موفقیت در آن تدارک ببینید. به عبارت دیگر، قدم اول؛ آشنایی با دروس مورد نیاز و ضرایب آن‌هاست. قدم دوم؛ نیز تهیه منابع خوب برای این دروس می‌باشد.

دروس مورد نیاز برای این آزمون شامل حقوق مدنی، آیین دادرسی مدنی، حقوق جزا (عمومي و اختصاصي)، آيين دادرسي كيفری، حقوق تجارت، حقوق اساسی و اصول فقه است. در این میان حقوق مدنی به دلیل اینکه ضریب سه دارد، از اهمیت بسیار بالایی برخوردار است.

ضمن آنکه با تسلط علمی بر این درس به‌عنوان یک درس پایه‌ای به‌خوبی خواهید توانست در کسوت وکالت از پس تنظیم لایحه و دفاع مناسب از موکل برآیید و یا در مشاوره‌ها به‌عنوان یک دانش‌آموخته رشته حقوق بتوانید از پس سئوالات و موضوعات حقوقی روزانه به‌خوبی برآیید.

بنابراین اگر شما می‌خواهید هم شانس قبولی و هم تسلط علمی خود را افزایش دهید، باید بهترین منابع حقوق مدنی آزمون وکالت را تهیه کنید. در ادامه ما ابتدا درباره ویژگی‌هایی که باید برای انتخاب منابع این درس در نظر بگیرید، صحبت خواهیم کرد و سپس چند محصول فوق‌العاده به شما معرفی خواهیم کرد که به کمک آن‌ها می‌توانید به‌راحتی از پس درس مدنی برآیید.

منابع حقوقی

برای انتخاب منبع در حقوق مدنی چه ویژگی باید در نظر بگیریم؟

  • اولین ویژگی که یک منبع مناسب دارد، این است که مفاهیم را به سادگی به ما آموزش می‌دهد. از آنجایی که مباحث حقوق مدنی پر از مفاهیم و قانون‌های مختلف است، اگر منبع مورد نظر ما نتواند این قانون‌ها و مباحث را به صورت ساده و روان توضیح دهد، بدون‌شک یادگیری برای ما سخت خواهد بود و حتی ممکن است آن‌ها را با یکدیگر اشتباه بگیریم.
  • از دیگر ویژگی‌های یک منبع خوب برای درس مدنی این است که شما می‌توانید به کمک آن میزان رشد و پیشرفت خودتان را اندازه‌گیری کنید. منبعی که این ویژگی را نداشته باشد، به بهبود شرایط شما کمک قابل توجهی نخواهد کرد، زیرا کسی که از شرایط خود آگاه نیست نمی‌تواند پیشرفت کند.
  • سومین ویژگی مهمی که باید در زمان انتخاب منبع خوب برای درس مدنی در نظر بگیرید، نشان دادن نقاط ضعف و قوت شما در این درس است. یک منبع خوب باید این ویژگی را داشته باشد که به کمک آن بتوانید نقاط ضعف خود را شناسایی کرده و تقویت کنید. همچنین با فهمیدن نقاط قوت خود می‌توانید با تکرار بیشتر این مباحث را به حافظه بلندمدت خود انتقال دهید.
  • همچنین یک منبع خوب مباحث را به صورت کاربردی و طبقه‌بندی شده مطرح کرده و به تثبیت مطالب در ذهن شما کمک می‌کند. اگر مطالب طبقه‌بندی شده و اصولی نوشته نشده باشند، ما سردرگم می‌شویم و این مطالب در ذهن‌مان تثبیت نمی‌شوند.
  • آخرین نکته‌ای که یک منبع خوب مدنی دارد، این است که یادگیری را آسان و لذت‌بخش می‌کند. به‌طوری‌که شما به درس مدنی و مباحث آن علاقه‌مند می‌شوید و از خواندن آن‌ها نه‌تنها خسته نمی‌شوید، بلکه لذت می‌برید.
  •  

معرفی بهترین منابع حقوق مدنی آزمون وکالت

ما در اینجا بهترین منابع حقوق مدنی آزمون وکالت را به شما معرفی خواهیم کرد که همه ویژگی‌های را که در بخش قبل به آن‌ها اشاره کردیم، در خود جای داده‌اند. شما به کمک این منابع می‌توانید درصد بالایی در درس مدنی آزمون وکالت کسب کنید و از آنجایی که این درس ضریب سه دارد، شانس قبولی شما بسیار بالا خواهد بود.

حقوق مدنی

از کتاب کمک حافظه حقوق مدنی کمک بگیرید

از جمله بهترین منابع مطالعاتی برای موفقیت در آزمون وکالت، کتاب کمک حافظه حقوق مدنی است که در دو جلد منتشر شده است، بصورتی که تمام سرفصل‌های درس حقوق مدنی ازجمله: حقوق مدنی1 ( اشخاص و محجورین ) حقوق مدنی2 ( اموال و مالکیت ) حقوق مدنی 3 ( قواعد عمومی قراردادها و سقوط تعهدات ) حقوق مدنی4 ( ضمان قهری ) حقوق مدنی5 ( حقوق خانواده ) حقوق مدنی6 ( عقود معین 1 ) حقوق مدنی7 ( عقود معین 2 ) حقوق مدنی8 ( شفعه، وصیت و ارث ).

به همین دلیل این کتاب به‌عنوان کامل‌ترین مجموعه آموزشی حقوق مدنی در ایران شناخته می‌شود و بدون شک یک منبع عالی است.مؤلف این کتاب دکتر مهدی فلاح خاریکی است که مدرک حقوق خصوصی دارند و عضوهیات علمی دانشگاه آزاد اسلامی و استادیار گروه حقوق خصوصی هستند. همچنین مقالات متعدد پژوهشی و علمی در مجلات معتبر حقوقی منتشر کرده‌اند.

از ویژگی‌های مهم این منبع می‌توان به کامل بودن آن اشاره کرد که مؤلف سعی کرده با زبانی ساده و آوردن مثال‌های گویا مطالب را به بهترین شکل بازگو کند. همچنین در تألیف این کتاب، از کتب اساتید به نام ایران از جمله دکتر ناصر کاتوزیان، دکتر سیدحسن امامی، دکتر محمدجفعر جعفری لنگرودی و دکتر مهدی شهیدی و دکتر سیدحسین صفایی استفاده شده است، که شما را بی‌نیاز از مراجعه به سایر منابع می‌کند.

از جمله مهم‌ترین ویژگی‌های این محصول می‌توان به این موضوع اشاره کرد که همه مطالب مربوط به یک ماده قانونی در کنار هم قرار گرفته و همین امر به شما کمک می‌کند تا مطالب را به بهترین شکل یاد بگیرید. همچنین هر ماده قانونی همراه با توضیحات ساده و کاربردی به همراه تمامی نکات مهم در دسترس شما قرار دارد. مؤلف مثال‌های متعددی نیز برای شما آماده کرده تا مطالب را بهتر درک کنید.

به عبارت بهتر، کتاب کمک حافظه حقوق مدنی در عین اینکه کامل و جامع است، زبان ساده و روانی دارد. به شما کمک می‌کند که نقاط قوت و ضعف خود را شناسایی کرده و میزان رشد و پیشرفت خود را اندازه‌گیری کنید. به کمک این کتاب مطالب به‌راحتی در ذهن شما تثبیت می‌شوند.

علاوه‌ بر این کتاب ارزشمند، همان‌طور که اشاره کردیم شما باید یک کتاب تست نیز داشته باشید تا بتوانید تست‌های آزمون وکالت را با بالاترین درصد ممکن پاسخ دهید. ما در ادامه یک کتاب تست عالی به شما معرفی خواهیم کرد که به کمک آن تست زنی درس مدنی برای شما بسیار آسان خواهد شد.

مجموعه پرسش چهارگزینه ای حقوق مدنی

کتاب تست مجموعه سؤالات حقوق مدنی دکتر تقوی‌مندی ـ دکتر زمانی

شما به کمک کتاب تست مجموعه سؤالات حقوق مدنی دکتر تقوی‌مندی و دکتر زمانی می‌توانید مهارت تست‌زنی خود را به‌خوبی تقویت کنید.اگر شما قصد دارید این آزمون را با موفقیت پشت سر بگذارید، حتما باید مطالب را به صورت تستی مرور کنید، تا در ذهن شما تثبیت شوند و نقاط ضعف و قوت خود را متوجه شوید. برای رسیدن به این هدف کتاب تست دکتر زمانی یک پیشنهاد فوق‌العاده است. زیرا به شما کمک می‌کند مطالب مهم را در قالب تست یاد بگیرید و تشریح گزینه صحیح نیز در این کتاب در اختیار شما قرار دارد تا موضوع به بهترین شکل در ذهن‌تان تثبیت شود.

در این کتاب تست، بیش از ۱۲۰۰ تست و درسنامه تشریحی هر تست وجود دارد و شما می‌توانید مطالب را به صورت مفهومی یاد بگیرید. همچنین چیدمان سؤالات به این صورت است که از روش آزمون جدید به قدیم پیروی شده است.

از دیگر ویژگی‌های با ارزش این کتاب می‌توان به درج قوانین خاص مرتبط با قانون مدنی برای هر سؤال اشاره کرد. نکته پایانی اینکه در کتاب تست حقوق مدنی دکتر زمانی، تمامی مباحث قانون مدنی ذکر شده است.

جامع نکات حقوق مدنی

خرید کتاب جامع نکات برای مرور نهایی

طبق بررسی آزمون‌های سال‌های قبل وکالت، داوطلبانی موفق عمل کرد‌ه‌اند که مباحث را به صورت مفهومی یاد گرفتند و قدرت تحلیل بالایی در این مباحث داشتند. کتاب جامع نکات حقوق مدنی به شما کمک می‌کند تا قدرت تحلیل خود را بالا ببرید و نکات مهم مدنی را به بهترین شکل یاد بگیرید.

این کتاب توسط دکتر فهیمه تقوی‌مندی، دکتر مهرداد زمانی و سروش تکلو تألیف شده است. این مولفان آزمون‌های مختلف حقوقی را از جمله وکالت، کارشناسی ارشد و دکتری را با موفقیت سپری کرده‌اند و حاصل تجربیات باارزش خود را در این کتاب آورده‌اند.

شما در این کتاب با اندیشه‌های اساتید مطرحی همچون زنده‌یاد دکتر کاتوزیان، دکتر امامی، دکتر لنگرودی و دکتر صفایی آشنا می‌شوید و می‌توانید به نکات مهم آثار این اساتید مسلط شوید.

 پیشنهاد ما این است اگر به دنبال منابع حقوق مدنی آزمون وکالت هستید، حتما کتاب جامع نکات را تهیه کنید، زیرا به تثبیت مطالب و یادگیری بهتر این درس در کمترین زمان کمک می‌کند.

کلاس تصویری حقوق مدنی 3

فیلم آموزشی حقوق مدنی 3، یک منبع فوق‌العاده

برخی افراد ترجیح می‌دهند در کنار مطالعه کتاب‌ها و منابع مختلف از فیلم‌های آموزشی نیز کمک بگیرند. فیلم آموزشی حقوق مدنی دوراندیشان به شما کمک می‌کنند تا مطالب را بهتر یاد بگیرید. این دی‌وی‌دی حدود ۱۴ ساعت تدریس توسط دکتر فیض‌اله جعفری است و شامل تمام مباحث اصلی و مهم حقوق مدنی (3) به صورت تصویری می‌شود. این آموزش‌ها به صورت پایه‌ای هستند و با بهترین کیفیت تهیه شده‌اند که دیدن این آموزش به تمام مخاطبین حقوقی پیشنهاد می‌شود. همچنین یکسال پشتیبانی پس از نصب اولیه دارند.

در پایان باید مجدداً یادآوری کنیم که بدون استفاده از منابع مفید و جامع، شما نمی‌توانید در آزمون وکالت موفق عمل کنید. در این مطلب ما بهترین منابع حقوق مدنی آزمون وکالت را به شما معرفی کردیم تا درس مدنی را که از ضریب بالایی در آزمون‌های حقوقی برخوردار است را به بهترین شکل یاد بگیرید و به سؤالات آن پاسخ بدهید. همچنین شما با تهیه این منابع به یک فیلم آموزشی رایگان نیز دسترسی خواهید داشت که به شما کمک می‌کند تا مباحث را بهتر درک کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

در حال بارگذاری ...